کشورهای پر ریسک صادراتی منطقه


ایران در محاصره کشورهای پرریسک صادراتی

 رتبه ریسک اعتبار صادراتی ایران و اقتصادهای همسایه براساس فهرست ۱۸ اکتبر ۲۰۱۹ سازمان همکاری و توسعه اقتصادی منتشر شد. براساس این گزارش، رتبه ایران در مقایسه با ماه ژوئن همین سال، بدون تغییر مانده است. 
 بنابراین رتبه ریسک اعتباری کشور ۶ است که کشوری پرریسک محسوب می‌شود. رتبه ریسک اعتباری امارات ۲ است و بهترین رتبه را در ریسک اعتبار صادراتی در اختیار دارد. عربستان نیز با همین رتبه، از دیگر کشورهای کم‌ریسک برای صادرات است. قطر در ریسک اعتبار صادراتی رتبه ۳ را به خود اختصاص داده است.
 عمان و روسیه دارای ریسک اعتبار صادراتی ۴ هستند. به عبارتی صادرات به این دو کشور ریسک متوسط دارد. پس از آن بحرین، اردن، ترکیه، جمهوری آذربایجان و ازبکستان دارای رتبه ۵ هستند و ریسک رو به بالا را تجربه می‌کنند. 
 اما کشورهای پرریسک برای صادرات براساس این گزارش، ایران، گرجستان، ترکمنستان و ارمنستان هستند که رتبه ۶ را به خود اختصاص داده‌اند. 
 هفت کشور در بین کشورهای همسایه ایران، دارای رتبه اعتباری ۷ برای صادرات هستند. سوریه، لبنان، یمن، عراق، افغانستان، تاجیکستان و پاکستان دارای رتبه اعتبار صادراتی ۷ هستند که بالاترین ریسک اعتبار صادراتی را به خود اختصاص داده‌اند.

ما را در سایت مشاورین املاک « اخبار و مقالات » دنبال نمایید.



دیدگاه ها

ارسال نظر


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.


آخرین اخبار
پر بیننده ترین اخبار